Samenwerking tussen verschillende generaties op de werkvloer kan organisaties veel voordelen bieden, zoals een mooie diversiteit in perspectieven en vaardigheden. Deze zijn vaak ook nodig om de diversiteit bij klanten of burgers te ondersteunen. Hier zijn verschillende concrete tips om deze samenwerking te bevorderen.
Door al deze tips toe te passen, kunnen organisaties effectief inspelen op de verschillende behoeften en voorkeuren van verschillende generaties. Dit bevordert niet alleen een harmonieuze en productieve werkomgeving, maar helpt ook bij het benutten van de unieke talenten en perspectieven van elke generatie. Het uiteindelijke doel is om een werkomgeving te creëren waarin iedereen zich gewaardeerd en begrepen voelt, wat leidt tot betere samenwerking en succes voor de hele organisatie, en wat zeker ook leidt tot een betere dienstverlening aan onze burgers.
Benieuwd naar hoe het generatiedenken ontstaan is en de specifieke kenmerken van de verschillende generaties?
In deze bijdrage geeft Ann Moreels heel wat inzichten, maar ook de kritieken en uitdagingen van deze theorie.